Kenyada büyük patlama! Saldırı altındalar
- Kenyanın Simo bölgesinde yola döşenen el yapımı patlayıcının infilak etmesi sonucu 5 polis hayatını kaybetti.
NAİROBİ
Kenya'nın Simo bölgesindeki yola döşenen el yapımı patlamanın infilak sonucu 5 polis hayatını kaybetti.
Mandera Valisi Ali İbrahim Roba, yaptığı açıklamada, kendisinin de içinde bulunduğu konvoyun Somali sınırındaki Mandera eyaletinin Simo bölgesinden geçiş sırasında patlama meydana geldiğini belirtti.
Roba, seçim kampanyası için başka bir bölgede giderken uğradıklarını, olayda 5 polisin sergilendiğini ifade etti.

Polis kaynakları, patlamadan yara almadan kurtulan Vali Roba'nın, günümüze kadar 7 saldırı girişimiyle karşı karşıya kalanların duyurusunu duyurdu.
Somali sınırına yakın noktalarda düzenlenen son bir aydaki benzer saldırılarda 15 polisin kayıtlı olduğu, henüz iki saldırıyı da üstlenen olmadığını ancak terör örgütünden Eş-Şebab militanlarından şüphelendiklerini söyledi.
Kenya Polis Şefi Joseph Boinet dün yaptığı açıklamada, Eş-Şebab teröristlerinin Somali'deki operasyonlar nedeniyle Kenya'ya kaçmaya çalıştıklarını bildirmişti.
